24 mei, Otawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Renee Bleeker - WaarBenJij.nu 24 mei, Otawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Renee Bleeker - WaarBenJij.nu

24 mei, Otawa

Blijf op de hoogte en volg Renee

27 Mei 2016 | Canada, Ottawa

Vandaag hadden we een lange dag in de bus. Zo ongeveer 6 uur. Tijdens het rijden kregen we wat uitleg over hoe Canada is ontstaan. Dat in 1700 Collonies met elkaar vochten en dat hier door een scheiding ontstond waar door onder ander Canada is ontstaan waar de Britten en de Fransen met elkaar vochten voor land.

Toronto is de grootste plaats van Canada en vooral Britisch. Ottawa is de hoofdstad waar men zowel Brits als Frans praat. Quebec en Mondreal zijn steden waar vooral Frans wordt gesproken, hier zijn we we morgen heen en overmorgen.

Canada is het 2 na grootste land met de beste opleidingsmogelijkheden van de wereld. Zei hebben en leerplicht tot 18 jaar met zowel openbare als prive scholen, net zoals in Amerika. Toronto staat op de 11ste plek op de lijst van de beste economie van de wereld.

Een groot gedeelte van Canada is Natuuur waarvan een groot gedeelte onder de sneeuw ligt. Waardoor het lange winters kent. De maand Mei is hier wat bij ons de maand April is. April doet wat die wilt. Dus de vogel kan een ei leggen maar kan ook wachten tot Juni omdat het in mei in Canada nog kan sneeuwen. en - 30 kan zijn. Maar net zo goed 25 graden boven nul kan zijn, wat het nu is! Juli en Augustus zijn de zomermaanden van Canada, dan kan het + 30 worden.

Na een aantal uur rijden kwamen we aan bij 1000 Island. Vele kleine eilanden met vakantiehuizen van miljonairs. We hebben hier een mooi boottochtje gemaakt met de groep. Waarbij in het Engels uitleg kwam over de eilandjes. Hier kan men momenteel geen huis meer kopen, huren, dit mag niet meer. Een van de verhalen ging over een man in 1800 leefde en zich had opgewerkt als manager van vele restaurants en hierdoor miljonair was geworden. Hij liet een huis maken op 1000 Island waar hij met zijn liefhebbende vrouw woonde waar hij alles voor over had. Na een aantal jaar liet hij een huis bouwen die precies aan haar wensen voldeed. Maar ze overleed en haar man was zo kapot van verdriet dat hij het huis niet heeft laten afbouwen en het te koop zette. Waarna hij verhuisde van 1000 Island.

Op weg naar het hotel bekeken we nog parlementsgebouw en vertelde de reisleidster dat in 1940 beatrix en Irene in Canada zaten ondergedoken.